domingo, 8 de febrero de 2015

BLOGS I WEBS

Amb aquesta entrada finalitzo la meva primera etapa del màster i la meva primera experiència escrivint un blog. Abans de començar el màster no m'havia plantejat mai escriure un blog, ni m'havia imaginat que ho arribés a fer mai. Però després d'aquests mesos de classe i escrivint les entrades, m'he adonat de que pot ser un recurs molt útil per emprar a l'aula amb els nostres alumnes, així que molt probablement acabaré utilitzant aquesta eina en algun moment de la meva futura etapa com a docent. I, precisament, són els blogs, junt amb les webs, el tema d'aquesta darrera entrada.

A una entrada anterior, parlant del meu PLE, vaig esmentar que avui dia l'entorn d'aprenentatge de qualsevol persona ha crescut molt gràcies a les noves tecnologies. La gran quantitat de pàgines web que podem trobar ens dóna accés a més informació de la que necessitam. Podem trobar qualsevol cosa que vulguem de manera immediata degut a la varietat de pàgines que hi ha.

I si les pàgines web ens donen l'oportunitat d'accedir a una gran quantitat d'informació, són els blogs uan de les eines que ens permeten crear i compartir les nostres propostes, reflexions, idees i pensaments propis, que poden ser d'utilitat a altres usuaris d'Internet. A més, crec que són una molt bona eina pel procés d'aprenentatge de qualsevol persona, ja que el fet de crear, des del meu punt de vista, fa que s'hagi d'entendre molt més la informació que volem transmetre i que, en haver d'explicar-la des del nostre punt de vista, s'aprengui més significativament.

Imatge pròpia
A la part dreta del blog he afegit una llista de pàgines web relacionades amb l'àmbit educatiu. Algunes d'aquestes webs les he anat utilitzant i descobrint durant el propi màster o abans d'aquest, com són la weib, l'xtec, una pàgina sobre webquests,... No obstant, la majoria les he trobat en aquests darrers dies i ofereixen recursos molt diversos per ensenyar matemàtiques. Moltes d'elles ofereixen apunts de classe i exercicis. La que més m'ha agradat és la de n'Anton Aubanell, que proposa moltes activitats, experiments i materials diversos amb els que explicar matemàtiques de manera innovadora i que motivi més als alumnes. Sense cap dubte intentaré dur a terme a les meves classes algunes de les activitats que proposa.

Pel que fa als blogs, no en seguia cap de manera contínua. Només havia accedit a algun d'ells en moments puntuals per la informació que aportava alguna de les seves entrades. Els que he afegit a la llista de la dreta m'han semblat interessants perquè parlen d'experiències de professors, com el de Professor en la secundaria, o Entre pasillos y aulas que proposa també activitats per treballar amb els adolescents. La majoria dels que he posat són específics de matemàtiques, i proposen activitats per complementar el que es fa a l'aula com Matemáticas en el instituto o Que no te aburran las mates.


Per tant, crec que fer un blog d'aula és una bona forma de complementar el que s'ensenya a classe i és una bona forma de contrarestar la falta de temps que hi ha per treballar tots els continguts del currículum. A més, com hem vist durant el màster, els estudiants d'avui dia s'interessen i es motivem molt més pel que fan si han d'utilitzar les noves tecnologies, que a més els ajuden a aprendre significativament, mostrant la utilitat i aplicació dels coneixements al món real. Així doncs, no podem fer altra cosa que incorporar sempre que puguem aquestes tecnologies al procés d'ensenyament-aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario